Daha Hızlı Uykuya Dalmak İçin 5 Teknik

İyi bir uyku, hepimizin sağlıklı kalması ve güne daha güçlü başlaması için önemlidir. Ancak özellikle uykuya dalmak genellikle bir sorun haline gelir: Düşüncelerinize dalıp gidiyorsunuz, huzur bulamıyorsunuz ve bazen saatlerce dönüp duruyorsunuz. Ancak, hızlı bir şekilde uykuya dalabilmek için genellikle birkaç ipucuna kulak vermek yardımcı olabilir.

SAĞLIK 07.12.2022, 01:43 Selim Erdoğan
149
Daha Hızlı Uykuya Dalmak İçin 5 Teknik

Meşgul ve hareket halindeyken, gün geçtikçe doğal olarak yorulmaya başlayacaksınız. Bu tamamen normaldir aslında vücudumuz böyle çalışır. Başınızı yastığa koyduktan birkaç dakika sonra bile genellikle hemen uykuya dalmazsınız. Çabucak uyursanız, bu muhtemelen uykusuz kaldığınızın ve geceleri yeterince uyuklamadığınızın bir işaretidir.

İyi bir uyku, hepimizin sağlıklı kalması ve güne daha güçlü başlaması için önemlidir. Ancak özellikle uykuya dalmak genellikle bir sorun haline gelir: Düşüncelerinize dalıp gidiyorsunuz, huzur bulamıyorsunuz ve bazen saatlerce dönüp duruyorsunuz. Ancak, hızlı bir şekilde uykuya dalabilmek için genellikle birkaç ipucuna kulak vermek yardımcı olabilir.

Daha Hızlı Uykuya Dalmak İçin 5 Teknik

Şerbetçiotu ve kediotu Tüketerek Daha Hızlı Uykuya Dalın

Şerbetçiotu bitkisinin dişi salkımları (şerbetçiotu kozalakları), uyku uyarıcı etkiye sahip olduğu söylenen acı maddeler lupulon ve humulon içerir. Şerbetçiotu genellikle nesiller boyu uykusuzluk için popüler bir ev ilacı olan kediotu ile birlikte bulunur. Kediotu sakinleştirici bir etkiye sahiptir ve hatta uykuya dalma sürenizi kısalttığı söylenir. Şerbetçiotu ve kediotu genellikle draje veya yatmadan önce çay olarak birlikte bulunur.

Papatya Tüketerek Daha Hızlı Uykuya Dalın

Papatya yüzyıllardır evde çare olarak kullanılmıştır ve inanılmaz derecede çok yönlü olduğu kanıtlanmıştır. Papatya rahatlamamıza yardımcı olur, krampları giderir ve kan dolaşımını uyarır. Örneğin akşamları bir papatya banyosu veya sıcacık bir fincan papatya çayı uykuya dalmanıza yardımcı olabilir.

Lavanta Tüketerek Daha Hızlı Uykuya Dalın

Lavanta ayrıca daha iyi uyku için klasik bir bitkisel ilaçtır. Lavanta yağı ve içerdiği maddeler, linalil asetat ve linalool, uykumuzu ve uykuya dalma yeteneğimizi olumlu yönde etkiler. Lavanta çay olarak içilebilir, aynı zamanda rahatlatıcı bir banyo veya esansiyel bir yağ olarak da kullanılabilir. Uçucu yağlar ile özellikle konsantre halde cilt ve mukoza zarlarını tahriş edebileceklerine dikkat edilmelidir ve bu nedenle sadece seyreltilerek kullanılmalıdır.

B Ateşiniz, kardiyovasküler hastalığınız veya varisli damarlarınız varsa - veya sadece sizi tedavi eden doktora önceden danıştıktan sonra - tam banyolar kullanılmamalıdır.

Bebekler, küçük çocuklar ve astımlı kişiler, temas nefes darlığına yol açabileceğinden, uçucu yağları ağızlarına ve burunlarına asla sürmemelidir.

Meditasyon ve Müzikle Daha Hızlı Uykuya Dalın

Meditasyon ve ninniler de uykuya dalmanıza yardımcı olabilir. Daha önce hiç meditasyon yapmadıysanız, başlamak için bir uygulama kullanabilirsiniz: Headspace , Calm veya 7Mind başlamayı kolaylaştırır ve ayrıca daha hızlı uykuya dalmanıza yardımcı olacak rehberli meditasyonlar sunar. Meditasyon, özellikle geceleri uykuya dalamayanlar için çok yardımcı olabilir çünkü kafalarında çok fazla şey vardır. Bununla birlikte, doğa sesleri gibi uykuya dalmanıza yardımcı olacak sesler (örneğin yağmur pıtırtıları, dalgaların sesi vb.) popüler uyku yardımcılarıdır, çünkü monoton gürültü sizi rahatça uyumaya davet eder.

Bir Uyku Ritüeli Bulun

Eskiden yüksek sesle okunan uyku hikayesi, şimdi yatmadan önce iyi bir fincan çay olabilir. Ancak yetişkinlikte bile, küçük bir okuma ünitesi hala iyi bir uyku ritüeli olabilir. Ancak, uyku kalitesini etkileyebileceğinden, TV'yi gece açık bırakmak çok daha az iyi bir fikirdir. Özellikle TV açıkken uykuya dalmak, ışık ve ses nedeniyle uykuyu bölebilir.

Önemli: Anksiyete veya uykusuzluk çekiyorsanız, belirtilerinizi mutlaka bir doktor tarafından netleştirmelisiniz.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 15 Temmuz 2024
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 38 102
2. Fenerbahçe 38 99
3. Trabzonspor 38 67
4. Başakşehir 38 61
5. Kasımpasa 38 56
6. Beşiktaş 38 56
7. Sivasspor 38 54
8. Alanyaspor 38 52
9. Rizespor 38 50
10. Antalyaspor 38 49
11. Gaziantep FK 38 44
12. A.Demirspor 38 44
13. Samsunspor 38 43
14. Kayserispor 38 42
15. Hatayspor 38 41
16. Konyaspor 38 41
17. Ankaragücü 38 40
18. Karagümrük 38 40
19. Pendikspor 38 37
20. İstanbulspor 38 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 38 91
2. Arsenal 38 89
3. Liverpool 38 82
4. Aston Villa 38 68
5. Tottenham 38 66
6. Chelsea 38 63
7. Newcastle 38 60
8. M. United 38 60
9. West Ham United 38 52
10. Crystal Palace 38 49
11. Brighton 38 48
12. Bournemouth 38 48
13. Fulham 38 47
14. Wolves 38 46
15. Everton 38 40
16. Brentford 38 39
17. Nottingham Forest 38 32
18. Luton Town 38 26
19. Burnley 38 24
20. Sheffield United 38 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 95
2. Barcelona 38 85
3. Girona 38 81
4. Atletico Madrid 38 76
5. Athletic Bilbao 38 68
6. Real Sociedad 38 60
7. Real Betis 38 57
8. Villarreal 38 53
9. Valencia 38 49
10. Deportivo Alaves 38 46
11. Osasuna 38 45
12. Getafe 38 43
13. Celta Vigo 38 41
14. Sevilla 38 41
15. Mallorca 38 40
16. Las Palmas 38 40
17. Rayo Vallecano 38 38
18. Cadiz 38 33
19. Almeria 38 21
20. Granada 38 21
Manisa haber