12 Haziran 2017 Pazartesi 13:01
66 Okunma
Rahat Uyumanın Yolları

Sağlıklı bir yaşam adına düzenli uyku en önemli etken olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsan vücudu için oldukça önemli olan uyku düzeni , sindirim sistemimiz gibi birçok vücut içi sisteme doğrudan etki etmektedir.

Sağ yanımıza yataraktan veyahut ayaklarımızı vücudumuza doğru çekmemiz gibi yatış pozisyonları ile doğrudan sindirim sistemimiz , midemiz ve bağırsaklarımız etkileşim görmekte ve dahilinde korunmaktadır. İnsanlar genellikle günlük hayatının 3’te 1’ini uyku olarak geçirmektedir.

Uyku Nasıl Gerçekleşir ?

Yapılan araştırmalar sonucu kişilerin uyku esnasında yatış pozisyonlarına bağlı olaraktan vücutlarında ilginç değişimlere tanık olunmuştur. Kişinin yattığı tarafa başlı olaraktan burun deliklerinden birisi tıkanırken, diğerinin ise açıldığı ve solunumun açık olan burun deliği üzerinden sağlandığı görülmektedir. Ayrıyeten nefes alınan burun deliğiyle beynin yarımküreleri ve sempatik-parasempatik sinir sistemlerinin ilişkisi gözlemlenmiştir.

Uyku halinde burun içi astarı döngüler halinde şişme ve sönme yapar. Araştırmalar sonucu sağ tarafa yatılması sonucu sağ burun deliği tıkanarak, sol burun deliğinin açılacağı dahilinde parasempatik sistemi faaliyetlerde artış yaşanacağı görülmektedir. Bundan dolayı kalp hızı yavaşlar, tansiyonda düşme görülür ve mide, bağırsak faaliyetleri de azalır. Sonuç olarak kalp daha az yorulur ve uykuya dalmamız kolaylaşır.

Uykusuzluk

Uyku kişinin zorunlu ihtiyaçları arasında bulunmaktadır. Kişi uykusuz kaldığı süreç içerisinde, istemsiz olarak kısa süreli uykular yaşar. Kişinin uykusuzluk süreci ile doğru orantılı olarak, uyku ataklarının uzunluğu ve sıklığı da artmakta veyahut azalmaktadır.

Yapılan uyku deneyleri sonucu, uykusuz kalan kişilerde üç gün sonu itibari ile gerginlik, sinir, zamanı bilememe, hayal görme, konuşulanları anlayamam, alını toplayamama gibi belirtiler görülmektedir. Daha sonraki süreç içerisinde ise titreme, görme bozuklukları ve vücutta yanma dahilinde ağrılar görülmektedir.

Rahat Uyku

Rahat uyumak için öncelikli olan yatış pozisyonunuz ve uyumak için bulunduğunuz ortam oldukça büyük önem teşkil etmektedir. Mesela araştırmalar sonucu sol tarafa yatarak uyunması sonucu vücudun yeterince dinlenemeyeceği gözlemlenmiştir. Yüzüstü yatmak da kalp, mide ve akciğere rahatsız vermektedir. Sırt üstü yatmada ise iki burunda açık olacağından parasempatik sistem uyarılmayacak ve dahilinde uykuya dalma gecikecektir. Bunlar dahilinde en uygun yatma şekli sağa doğru ve en uygun yatış pozisyonu ise ayakları vücuda çekerek uyumak olduğu gözlemlenmiştir. Bu yatış pozisyonunuz dahilinde sindirim sisteminiz daha rahat çalışacaktır. Bu sayede mide ve bağırsaklarda korunacaktır.

Son Güncelleme: 12.06.2017 13:09
Anahtar Kelimeler:
Rahat UykuUyku
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol